آیین دانایان 3

هشدار پلیس به خانواده ها درباره اینترنت

هشدار پلیس به خانواده ها درباره اینترنت
دوشنبه 26 دی 1390 ساعت 13:39
شهروندان از ذخیره نمودن تصاویر شخصی و فیلمهای خانوادگی در رایانه شخصی حتی الامکان خودداری نموده و در صورت انجام این عمل توسط نرم افزارهای خاص، فایلهای مورد نظر را رمزگذاری نمایند.
به گزارش افکارنیوز، سرگرد "حبیب الله رجبلی" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس با اشاره به این که جوانان و نوجوانان از جمله کاربران اصلی اینترنت هستند و از والدین خواست مراقبتهای لازم را در این خصوص به عمل آورند.

وی گفت: رایانه ای که کودکان و نوجوانان در خانه استفاده می نمایند باید در جائی از فضای خانه قرارگیرد که اعضای خانواده ناظر بر آن باشند.

این اقدام اشرافیت و کنترل توسط والدین بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی ( اینترنت) جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی برای آنها را بالا می برد.

این مقام انتظامی از والدین خواست به فرزندان خود بیاموزند که در فضای مجازی مشخصا و اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرگرد رجبلی گفت: با توجه به دریافت ایمیلهای گوناگون در این فضا، از بازکردن ایمیل های ناشناس جداً خودداری نمایند.

وی در پایان با هشدار به اینکه کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند در بیشتر مواقع همانهائی که معرفی می شوند نیستند، به والدین توصیه کرد همچنان که به ارتباطات خارج از از محیط خانه فرزندان خود حساسیت نشان می دهند در فضای مجازی (اینترنت) نیز مراقبت های لازم را به عمل آورند.