سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین دانایان 3

\بسیج\ باید از دولت مطالبه کند

 

مطالبه رهبر از دولترهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت فرمودند:

 نکته‌ی دیگر این است که بخشهای بیرون از دولت دیده بشوند؛ حالا شما در مورد وزارتها و بخشهای دولتی ممکن است ابلاغ کنید؛[امّا] بخشهایی وجود دارند خارج از دولت؛ اینها میتوانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، از جملهبسیج؛ من یک گزارشی [هم‌] دیدم. خیلی لازم است به نظر من -اگر وقت کنند آقای رئیس‌جمهور یا لااقل آقای جهانگیری- که بخواهید و ببینید مجموعه‌ی بسیج در مورد اقتصاد مقاومتی چه کارهایی میتوانند انجام بدهند و ظرفیّتش را دارند؛ ظرفیّت خیلی خوبی است. بسیج چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست؛ بسیج یک مجموعه‌ی عظیم و آماده‌به‌کاری است؛ اینها را بخواهید، ببینید چه‌کار میتوانند بکنند؛ اینها می‌آیند امکانات خودشان را عرضه میکنند و میگویند این‌کارها را هم کرده‌ایم. به نظر من امکاناتِ [خوبی هست‌].(لینک)

***

به نظر می رسد یکی از بزرگترین نقاط عطف جریان زندگی مردم ما که می تواند سهم بسزایی در خودکفایی بیشتر و بهتر، و همین طور  کم کردن وابستگی به امپراطوری ارزها و تولیدات خارجی را دارا باشد، موضوع "اقتصاد مقاومتی" باشد. رهبر انقلاب بعد از تاکیدات بسیار زیاد در طی چند سال گذشته، در رویکردی متفاوت و بسیار به جا، دولت را به استفاده از ظرفیت بی نظیر "بسیج" در این محور موظف کردند.

مسلماً و مانند گذشته، اگر نگاه ما به تحرکی از جانب دولت باشد، این سفارش هم در پیچ و خم مصوبه ها و دستورهای بدون پشتوانه، بنرها و کاغذبازی ها و ... باقی خواهد ماند. شاید بیان این جمله توسط رهبر انقلاب، فقط و فقط موظف کردن دولت به استفاده از این ظرفیت بی نظیر نباشد، بلکه به نوعی مطالبه از "بسیج" نیز باشد، تا بعد از این "دستور ولایی" دولت را برای استفاده از توان و انگیزه خود، ملزم کند !

"بسیج" همیشه پشتیبان خوبی برای جامعه اسلامی و یار خوبی برای ولایت فقیه بوده است، به جا و نیکوست که در همه رده ها مطالبه رهبر انقلاب از دولت محترم را، مطالبه خود از دولت و بدنه دولت بداند.

فرمان ولایت آماده لَبیکی به تمام معناست، تا "اقتصاد مقاومتی" مانند دیگر محورهای جهاد در راه خدا، با شور و شوق و سرزندگی، فعال و پابرجا شود. ان شاءالله...